29.9.09

Winter Sonata Script / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ 7 ]



Winter Sonata Script from KBS TV / スクリプト 冬のソナタ 韓国KBS TV [ 7 ]
Kim Eun-Hee & Yoon Eun-Kyung : Script Writer

Scene 11 - 12

第11話:偽り

偽り:<ユジン>
お母さん。私このまま一人で生きちゃだめなの?自分が悪いことをしているみたいなの。まだあの人のことを忘れることができないの。それって悪いことなのよね?お母さん、私サンヒョクを見てると心の中に大きな穴が開いたような気になるの。それって悪いことでしょう?チュンサンが死んでから、私ずっと悪いことをしてきたのよ。悲しすぎて、その悲しさでサンヒョクのことを気にしてこなかった。なのに、今さらどうしてサンヒョクのそばにいられるっていうの?そんなことできないわ。
<母>
それでも傍にいなければ。
<ユジン>
私つらいの。ほんとうに悲しいの。お母さん、わかって?私すごくつらいの。
<母>
しっかりしなさい、ユジン。大事なのは愛だけではないわ。サンシュクにとってはあなたが...あなたが誰かと結ばれることも大切なことなの。それは運命なの、ユジン... だから苦しまないで。自分を責めないで、ユジン...

心理テスト:<サンヒョク>
今晩、イ・ミニョンさんを見かけたよ。
<ユジン>
どうしてそんなことを私に言うの?
<サンヒュク>
ただ、君が知りたいんじゃないかと思って。
<ユジン>
私にどう答えてほしいの?まるでテストされてるみたい。私がテストすごくうまい訳じゃないこと知っているのに。その質問への正解は何なの?ヒントを一つくれない?もし私が何とも思わないって言ったらウソになるし、何かを感じたと言ったらあなたが気を悪くするだろうし...私がなんて言ったら安心するの?
<サンヒョク>
その返事でもう十分だ。それ以上正直である必要はないよ。

ネックレスの返却:【1/1】<ユジン>
今日お電話した 理由は...
<ミニョン>
待って。用件を聞く前に、ちょっとだけあなたを見て想像してもいいですか?ユジンさんが特に用事もなく、ただ僕に会いたくて呼び出したのだと少しだけ想像してはいけませんか?
<ユジン>
用件というのは....これです。やはりこれはお返しすべきと思って。これはもう私のものではないような気がして... ごめんなさい、ミニョンさん。
<ミニョン>
いや、謝るのは僕の方です。あなたから電話があったとき、ネックレスのことで僕に会いたいのだとわかった。でももしかしたらという期待も持っていました。バカみたいですね?でもこのネックレスに感謝しなきゃ。このお陰でまたあなたに会えたのですから。スキー場からソウルに戻ると奇妙な感じがします。あなたは?
<ユジン>
ここはもう冬は終わったみたいですね。雪もないし、人々も変わってしまったみたいで...何もかも見慣れない感じで...
<ミニョン>
僕もです。僕だけ冬の中に生きているような気がします。ここでは僕がしなければならないことやしてはいけないことが非常にはっきりしています。また元へ戻りたい。

壊れた信号:<ミニョン>
故障しているみたいですね。もし僕がカン・ジュンサンににていなかったら、ユジンさんは僕のこと見向きもしなかったでしょう?最初は、僕がチュンサンだと思ったでしょう?
<ユジン>
そうです。後で彼とは違うとわかりましたけれど。
<ミニョン>
そう、僕がチュンサンであるはずないのに... 最近僕は壊れた信号を待っている気分です。
<ユジン>
ミニョンさん、そんな風に思わないで下さい。
<ミニョン>
そうですね。どうしようもないですね。あっちにも横断歩道がありますが、行きますか?
<ユジン>
小さい頃にもこんなことがありました。その時は回り道をしたんですけど、家までの道のりが遠くて大変でした。もう私のとるべき道はもう決めてしまいました。たとえ信号が壊れていても、この道をとらなければならないんです。誰もそれを変えられないんです。もし違う道を選んだら、私また迷ってしまって大変なことになるかも知れないんです。私帰ります。


-------------------------

第12話:十年前の真実

怒った方が負け:<ユジン>
すぐ追い掛けたのに、こんなに早く着いたの?すごいスピードで運転したのね?そんなことしにように言ったのに。
<サンヒュク>
悪かった。
<ユジン>
あんなに怒ったこと悪いと思うでしょ?そもそも怒った方が負けなんだから... ごめんね。

思い出の場所:<ユジン>
驚きました。ここであなたにお会いするなんて思っても見なかったわ。気晴らしにいらしたんですか?... どうなさったんですか?
<ミニョン>
ユジンさん、僕... 変ですよね?本当に変ですよね。
<ユジン>
おっしゃって下さい。何か悪いことでもあったんですか?ミニョンさん?
<ミニョン>
ユジンさん。もし、もし、僕が....

心が一つと感じてる::【1/2】<ユジン>
サンヒョクがね、私に聞いてきたの。ミニョンさんのどこが好きかって。
<チンスク>
それで何て言ったの?
<ユジン>
答えられなかった。言葉ではとても説明できないもの?チュンサンを見てたとき、何かが私の中ですとんと落ちてい感じがしたの。私の心と胸が彼に向かってね。ああ、これが愛なんだ。これが運命なんだって思ったの。チュンサンが死んでからは私もうそんな風に感じることはないだろうと思っていた。だけどミニョンさんに会って、また私の中で何かがすとんと落ちたの。彼が戻ってきたみたいに。二人が似ているからではないの。そうではなくで... 私の考えていることとは関係なく胸がときめく感じ。私がチュンサンといるときみたいに... ミニョンさんがそう感じさせるの。こんなことってあるの?二人は確かに別の人なのに... 私の心は二人を一つに感じているの。おかしな話だけど、私の心の中では二人は同じ人なの。わかってもらえるかしら。


------------------------------





Scene-11: Falsehood

Make-believe:
Mom, I ... Can I just live by myself?
It's just that .... I feel like I'm a bad person. If I still can't forget him, doesn't that make me a bad person? Mom. Whenever I look at Sang-hyuk now, I feel like there is a big hole in my heart. Isn't that bad? After Jun-sang died ... I've been bad. I was so sad, so sad that I didn't really care about Sang-hyuk ... And how can I stay beside Sang-hyuk now? Huh? How can I do that?

Still, you have to.

It's so hard ... I really feel sad. Mom ... did you know? It's so hard for me.

Stay strong, Yoo-jin ... Love is not the only important thing. Who you are to Sang-hyuk, the fact that you belong to someone is as important. That's destiny, Yoo-jin ... Don't be in pain. Don't hurt yourself. Yoo-jin ...

Psychological test:
I saw Min-hyung Lee tonight.

Why are you telling me that?

Just ... I thought you might want to know.

What do you want me to say? I feel like you are testing me. You know I don't do too well in tests. What is the right answer for that? Can you give me a clue? If I say I don't feel anything that's a lie. And if I say I felt something you are going to feel bad about it ... What do I have to say to make you feel better?

It's okay. What you said is fine. You don't have to be more honest with me.

Return of the necklace: 【1/1】
The reason I called today is ...

Hold on. Before you say anything, can I just look at you for a moment and imagine? Can I just imagine for a moment that you called me out because you missed me? Is it okay?

The reason why I called is ... This. I feel like I have to return it to you. It shouldn't belong to me anymore ... I'm sorry, Min-hyung.

No. I'm sorry. When you called me ... I knew you wanted to see me because of the necklace ... But still there was this expectation. I'm so stupid, right? But I thank this necklace. Because of this I get to see you once more. It feels weird to be back in Seoul from the ski resort. What about you?

Winter seems over, here. There isn't any snow ... And everyone seem different. ... Everything feels unfamiliar ...

Me too. I seem to be the only one living in winter. Because what I should and what I shouldn't do is so clear here. I want to go back.

Broken signals:
I guess it's broken. If I didn't look like Kang Jun-sang, you probably wouldn't even have given me a chance, right? At first, you thought that I might be Jun-sang right?

I did. Later, I knew that you weren't him.

Yeah. I can't be Jun-sang ... These days, I feel like I'm waiting for a broken signal.

Don't do this, Min-hyung. Don't think like that.

I know, it doesn't make sense. Shall we take the crosswalk down the road? Do you want to go?

There was a time like this when I was young. At that time, I took a different route. And I remember the way home seemed so long and hard. The road I should take is already decided. Even though the signals broken, I feel like this is the road I should take. No none would changed it. If I take a different route, I might get lost again. And feel more tired. Bye.


----------------------

Scene-12: Truth of a decade ago

Lose temper:
I came right after you, why did you come so fast? You drove real fast, didn't you? I told you not to do that.

... I'm sorry.

Don't you feel bad about getting so angry? The person who loses temper is the loser. ... I'm sorry.

Memory place:
What a surprise. I didn't expect to see you here. Did you come out for fresh air? Min-hyung? ... What's the matter?

Yoo-jin, am I ... strange? I'm really strange ...

Can you tell me ... Is something wrong? Min-hyung?

Yoo-jin ... What if ... If .... If ... I ...

My herat felt them as one:【1/2】
Sang-hyuk ... he asked me. What I like about Min-hyung ...

So what did you say?

I couldn't answer him. How could I put that in words? When I looked at Jun-sang I felt like something was falling inside me. Like my heart and my soul were toward him. I thought it was what love is. What destiny is. I thought I'd never feel that way again since Jun-sang died. But when I met Min-hyung something fell inside me again. As if he's back. It's not because they look alike. Not that. My heart beating disregarding what I was thinking. Just like when I was with Jun-sang ... he made me fell that way again. How is that possible? They are certainly different people. But my heart felt them as one. I sounds strange but they were like one person to me. I knew you found out.


-----------------------


Thank you so much to KBS TV

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.